Netværk som markedsføringsenhed
En halv snes ABN-medlemmer hørte om netværk på Hirtshals Havn. |
Det var netværket Hirtshals Service Group, der tæller 49 virksomheder med tilknytning til havnen i Hirtshals.
- Oprindeligt blev netværket dannet for at lette forhandlingerne med havnen, fortalte udviklingskonsulent Linn Indrestrand fra Hirtshals Havn. Indrestrand var trådt til, da formanden for Hirtshals Service Group, i sidste øjeblik var blevet forhindret i at deltage i mødet.
- Netværket har udviklet sig, så det i dag er en stærk markedsføringsenhed, når virksomhederne på Hirtshals Havn skal markedsføre sig. Det har stor betydning, når vi er ude på de fjerne markeder som Færøerne, Grønland og Nordnorge, forklarede udviklingskonsulenten.
- I øvrigt har vi gjort den erfaring, at de virksomheder, som involverer sig stærkest i netværket, også er dem, der får mest ud af det, fortalte Linn Indrestrand til ABN-medlemmerne, der selv har gjort tilsvarende erfaringer.
Mødet blev i øvrigt også til en netværksdebud for Helle Rathke Andersen, som sammen med Anders Læsøe udgør den nye netværksledelse og sekretariat.
Størstedelen af deltagerne i mødet havde tilknytning til de maritime erhverv, så efter oplægget blev der tid til gode netværksdiskussioner forud for de kommende tre dages messeaktiviteter.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar