19. december 2018

Ny samarbejdsaftale

Bedre forhold for grønlandske studerende

Anna Lynge, formand for Det Grønlandske Hus i Aalborg.
Naalakkersuisut har indgået en ny samarbejdsaftale med de grønlandske huse i Danmark.

Aftalen uddyber samarbejdet i forhold til nutidige og fremtidige behov. Dette gælder navnlig i forhold til Husenes administration af de grønlandske uddannelsesstøtteregler og vejledningen af de uddannelsessøgende. Men det gælder også for Husenes vejledningsopgaver i forhold til grønlandske efterskoleelever. Aftalen erstatter samtidig den gældende aftale fra 2006.

- En af mine store interesseområder er uddannelse, hvilket jeg har gjort til mit daglige virke - jeg underviser voksne - og er glad for at give mennesker mulighed for faglig udvikling, men jeg er ligeså meget interesseret i frivillige hverv, hvorfor jeg også gør en indsats for at forbedre forholdene for grønlandske studerende i Danmark. I denne forbindelse er jeg stolt over at være medvirkende til at sikre en aftale, der løber over de næstkommende år, siger forkvinden for Det Grønlandske Hus i Aalborg, Anna Lynge, i en kommentar til den nye aftale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar