Store ændringer i organisationen på vej
RAL stævner ud med fokus på kerneforretningen. |
Organisationen skal gøres enklere, og der skal fokuseres på kerneforretningen med containertransport til, fra og i Grønland. Samtidig vil rederiet fokusere på at øge samarbejdet med internationale samarbejdspartnere. Det skal sikre konkurrencedygtige produkter til gavn for udviklingen i samfundet.
- Der er investeret i nye skibe, og ny terminal i Nuuk. De øgede omkostninger der følger, og den meget begrænsede vækst i det grønlandske samfund nødvendiggør en kritisk gennemgang af måden opgaven løses på, forklarer administrerende direktør Verner Hammeken, Royal Arctic Line.
Administrerende direktør Verner Hammeken sælger fra. Foto: RAL |
De første synlige tegn på forandringerne bliver fokus på kerneopgaven – forsyning til, fra og i Grønland – og ikke mindst en forenkling af rederiets virksomhedsstruktur. Selskaber som Aalborg Stevedore Company og Arctic Base Supply bliver solgt fra, og selskaber som Royal Arctic Logistics og senere også Royal Arctic Bygdeservice nedlægges som selvstændige selskaber.
- Royal Arctic Line skal stadig forsyne bygderne, men ikke gennem et selvstændigt selskab. Royal Arctic Logistics udfører også en række opgaver, særligt i Aalborg, som stadig skal udføres. I første omgang under eget navn, men samtidig sætter vi en proces i gang, hvor vi vil undersøge om det med fordel kan gøres sammen med andre, forklarer Royal Arctic Lines direktør.
De fremtidige samarbejder skal være med til at styrke muligheden for samhandel med hele verden. Indtil eventuelle samarbejder er etableret, vil forsyningen af Grønland fortsætte som i dag, men i enklere struktur.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar