11. december 2014

Satser på Nordamerika

Visit Greenland målretter turiststrategien

Hundeslædeture er blot en lille del af Grønlands
 tilbud til turisterne, der i fremtiden blandt andet
 vil komme fra Nordamerika.
- Vi vil i fremtiden satse betydeligt på Nordamerika. Det sagde Visit Greenlands administrerende direktør Anders Stenbakken onsdag eftermiddag, da han præsenterede Grønlands turismestrategi 2015 - 2018. Det skete ved turistorganisationens årlige julearrangement i København.

Satsningen skyldes, at Visit Greenland har registreret en betydelig stigning i interessen for Grønland blandt Nordamerikanske internetsurfere.

- Vores hjemmeside er blevet en betydelig succes, og næste år runder vi garanteret en million unikke besøgende, hvilket er en firedobling siden starten i 2012. Væksten er især kommet fra Nordamerika - og hvor danskerne tidligere var den største gruppe, tegner Nordamerika sig med 27 procent for langt de fleste besøgende, siger Stenbakken.

- Det betyder, at vi i de kommende år vil satse på at opbygge et salgsnet på måske 10 eller 15 rejsebureauer fortrinsvis på den amerikanske østkyst. Rejsebureauerne har i forvejen et godt tag i en eventyrlysten kundegruppe - og de skal nu uddannes til at sælge rejser til Grønland.

Danmark er fortsat Visit Greenlands største marked, og det er planen at fortsætte den hidtidige indsats med udgangspunkt i kontoret i København.

Endelig vil Visit Greenland i de kommende tre år fokusere på Island. Ikke så meget islandske turister, men for at få en bid af de mange tusinder transitpassagerer, der årligt kommer igennem Keflavik på vej over Atlanten.

Ingen kommentarer:

Tilføj en kommentar