22. november 2016

Ph.d. i netværk

Forsker samarbejder med Arctic Business Network

Stine Bylin Bundgaard har forsket i arktiske
erhvervsnetværk. Mobilfoto: AC/Verena Huppert
Stine Bylin Bundgaard kan nu smykke sig med ph.d.-titlen, efter at hun den 3. november forsvarede sin afhandling om erhvervsnetværk. Afhandlingen handlede om Arctic Business Netværk og viser kort fortalt, at det kan betale sig for virksomheder at være med i netværk - og at udbyttet vokser i takt med engagementet.

I forbindelse med afhandlingen har Stine Bylin Bundgaard interviewet en række af ABN's medlemsvirksomheder. Hun er meget glad for samarbejdet med erhvervslivet:

- Det har været en spændende proces både fagligt og personligt. Specielt har jeg været glad for det gode samarbejde med virksomhederne i Arctic Business Network, som har taget godt imod mig - og som har været en helt uvurderlig kilde til min afhandling. Uden interviewrunden, der har givet min afhandling et stærkt empirisk grundlag, var afhandlingen slet ikke blevet til noget. Det vil jeg gerne rettte en stor tak til virksomhederne for.

Forsvaret af afhandlingen foregik på Center for Logistik og Samarbejde. Efter forsvaret var der reception, hvor både familie, venner, kolleger og  repræsentanter for erhvervslivet ønskede tillykke.

Interesserede kan rekvirere afhandlingen hos Stine Bylin Bundgaard.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar