28. august 2019

Den gode historie

Praktik og integration

Ny video fortæller om Aalborg kommunes arbejde
 med at introducere grønlændere til det
danske arbejdsmarked.
Arctic Consensus har i samarbejde med Job- og Integrationshuset i Aalborg Kommune produceret filmen "Den Gode Historie". Filmen fokuserer på de mange gode historier om grønlandske borgeres introduktion til det danske arbejdsmarked.

I filmen kan man opleve, hvordan Job- og Integrationshuset i Aalborg Kommune introducerer grønlandske borgere, med problemer udover ledighed, til det danske arbejdsmarked. Blandt de medvirkende virksomheder er AP Møbelpolstring, Sushimania og Bates Cargo-Pak.

Grønlandske Poul Sandgreen fortæller i filmen om sin praktik hos Bates Cargo-Pak:

- Jeg følte mig velkommen og godt taget imod af kollegerne fra den første dag. Jeg er virkelig glad for, at jeg har fået mulighed for at færdiggøre min uddannelse.

- Poul viste, at han brændte for det - og virkelig ville vise, at han nok skulle klare den. Jeg er ikke i tvivl om, at Poul nok skal klare sig i fremtiden. Det har jeg ikke fortrudt, siger lagerchef for Bates Cargo-Pak Jan Bjerg.

Den gode historie kan ses på Arctic Consensus' hjemmeside.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar