Kapacitetsmangel i den grønlandske turisme
Nuuk bliver markedsført over for turisterne med brandet Colourful Nuuk. |
Mari Louise Nissen har ansvaret for alle Grønlands Rejsebureaus afdelinger i Grønland og stor indsigt i mulighederne i den grønlandske turisme.
- Mange turister i Nuuk-området er folk, der tidligere har boet her og pårørende til danskere, der arbejder i byen, men der er et stort potentiale for flere turister på det internationale marked, hvor vi især oplever, at det britiske, amerikanske og islandske marked er interessant. Men vi skal have flere produkter. Vi kan jo ikke bare sige til turisterne, at de skal gå en tur, forklarede Mari Louise Nissen.
Direktør Ulla Lynge fra Sermersooq Business Council var aftenens anden oplægsholder og hun greb udfordringen fra Nissen:
- Gennem hjemmesiden Colourful Nuuk brander vi den grønlandske hovedstad med stor succes. Som erhvervsråd skal vi stimulere væksten, og vi har derfor søsat flere initiativer. Blandt andet byder vi her i foråret på en boot camp, hvor turistaktørerne kan blive bedre til det, de er gode til og fokusere på deres kernekompetencer - og gennem et stærkt netværk samarbejde, så turisterne får en "reason to go", fortalte Ulla Lynge.
Sermersooq Business Council er også dybt involveret i arbejdet med at planlægge Vestnorden Travel Mart, der finder sted i Nuuk til efteråret og samler repræsentanter fra hele den internationale turistindustri i Nuuk. Der er udarbejdet et stort katalog med tur- og aktivitetsmuligheder for de professionelle rejsefolk både før og efter Vestnorden Travel Mart.
De danske medlemmer af ABN kunne følge mødet via internettet. |
Netværksleder Ellen Arnskjold glædede sig over den store interesse for mødet og fortalte om forårsprogrammet i det transatlantiske erhvervssamarbejde, der blandt andet byder på en fødevarekonference den 22. marts på universitetet i Nuuk, ligesom netværket i år holder generalforsamling i den grønlandske hovedstad i forbindelse med Future Greenland.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar