30. august 2017

Overrasket kunstner

Nomineret til kvindepris

Kunstneren Malene Guldager gør en forskel for socialt
udsatte grønlændere i Aarhus. Det er hun nu nomineret til
en pris for.
Den grønlandske kunstner Malene Guldager, der udover sit kunstneriske virke også er en engageret medarbejder ved Kofoeds Skole i Aarhus, fik sig noget af en overraskelse,da telefonen ringede forleden.

I røret var der nemlig en journalist fra den aarhusianske afdeling af organisationen "She Shapes the City", der kunne fortælle, at Malene Guldager er nomineret til en særlig pris for kvinder, der gør en forskel i deres nærmiljø.

Prisen uddeles lørdag den 2. september i forbindelse med Aarhus Festuge.

- Jeg er blevet valgt ud blandt flere hundrede kvinder og sammen med fem andre nomineret til prisen for mit arbejde blandt socialt udsatte grønlændere på Kofoeds skole. I forbindelse med festugen har She Shapes the City en stand, hvor man kan høre og læse interviews med de nominerede, fortæller Malene Guldager.

- Jeg blev i den grad taget med bukserne nede, jeg vidste ikke engang, at foreningen  eksisterede, før jeg blev kontaktet og troede, at det var en hacker. Det tog den stakkels journalist over en halv time at overbevise mig ... det har vi grint meget af efterfølgende, siger Malene Guldager, der også er blevet fotograferet til plakater i forbindelse med nomineringen.

Malene Guldager ved ikke, hvem der har nomineret hende til den flotte pris.

"She Shapes the City" er stiftet i Nairobi og har altså en lokalafdeling i Aarhus, der står for arrangementet i forbindelse med festugen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar